הממשלה אישרה הקמה של עיר ושלושה יישובים בדואים

איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה הקמה של עיר ושלושה יישובים בדואים

למרות לחץ כבד של רע"מ לשנות את נוסח החלטת הממשלה, עבודה משותפת של תנועת רגבים ולשכת השרה שקד, שימרה את הנוסח שהוסכם בתקופת ממשלת נתניהו | "רע"מ לחצו קשות – אך החלטת הממשלה נותרה בנוסח שדרשנו" אמרו בכירים בתנועת רגבים

היישוב הבדואי חורה שבנגב צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום את הקמתם של עיר בדואית חדשה ושלושה יישובים בדואים כפריים, שמטרתם היא כינוס הפזורה הבדואית ליישובי קבע. וזאת לאחר מסע לחצים תקשורתי של תנועות המתיישבים בנגב כנגד הסדרת הבנייה בפזורה הבדואית.

בתנועת רגבים אומרים כי חרף לחצים כבדים מצד רע"מ לשנות את נוסח החלטת הממשלה, נוסח הצעת ההחלטה שהתקבלה הינו זהה כמעט לחלוטין להצעה שקידמה הממשלה הקודמת בראשות נתניהו. הנוסח המוסכם גובש בעקבות עבודת מטה של תנועת רגבים מול לשכת השרה שקד במהלך החודשים האחרונים.

בעקבות החלטת הממשלה והצעד של משרד הפנים לאיזון השתוללות הבנייה הבדואית הבלתי חוקית, אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים: "הדברים שאמרנו אז, נכונים גם להיום: החלטת הממשלה האמורה הינה סיכוי לצד סיכון".

"מצד אחד מדובר בהזדמנות לשינוי פני הנגב, החזרת קרקעות לידי מדינת ישראל, והתחלת כינוס הפזורה הבדואית מהשטחים הפתוחים בנגב אל תוך הישובים החוקיים, במקום הרחבה פיקטיבית של הישובים הקיימים עוד ועוד כפי שהיה נהוג בעשור האחרון. החלטת הממשלה החדשה קובעת תנאים לפינוי הפזורה ליישובי הקבע בתקופה קצובה בזמן, ובמידה ותנאים אלו לא יתממשו – הקמת הישובים תבוטל".

"מצד שני, חובת ההוכחה היא על הממשלה. עד היום, ממשלות ישראל ידעו לתת את הגזרים אבל נמנעו מאכיפת המקלות. גם תכנית זו בנויה ממקלות וגזרים ועל הממשלה להוכיח כי בכוונתה ליישם את המהלך עד סופו, לרבות פינוי הפזורה והחזרת הקרקעות לידי המדינה, ולא להמשיך במדיניות הפסולה של הרחבת השטחים הניתנים למגזר הבדואי".

"אם התכנית הממשלתית תיושם במלואה, על המקלות והגזרים שבה, היא תהווה סיכוי להצעדת הנגב לעתיד טוב יותר, ולהחזרת קרקעות לידי המדינה" אמרו ברגבים.

תנועת רגבים הוקמה לפני כחמש עשרה שנה ואחד ממייסדיה הוא חה"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר סיעת הציונות הדתית ועוסקת "בקביעת סדר יום יהודי וציוני למדינת ישראל בהיבטי קרקע, סביבה וזכויות אדם" פעילותה מתבצעת באמצעות מעקב ותיעוד פעילות בלתי חוקית של פלסטינים באדמות המדינה בתחומי הקו הירוק  ובנגב בפרט לאור עקרונות היסוד הציוניים.



0 תגובות